“Πρόγραμμα και ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη”

Posted Leave a commentPosted in Blog

Τώρα που ξεκινά η σχολική χρονιά,έχει νόημα η έναρξη να τεθεί σε γερές βάσεις, ώστε να αποφευχθούν τα συνηθισμένα προβλήματα προς τη μελέτη αλλά και οι συνεπαγόμενες συγκρούσεις που προκύπτουν μεταξύ γονέων και παιδιών. Ένα από τα πιο βασικά εργαλεία που μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση της οικογενειακής ηρεμίας είναι η δημιουργία προγράμματος. Ως ενήλικες […]

«Υπερπροστατευτικότητα: όταν η αγάπη πνίγει»

Posted Posted in Blog

Ένα κρίσιμο θέμα που συχνά ταλανίζει τη σχέση γονιού – παιδιού είναι η γονική τάση που υπερβάλει να προστατέψει το παιδί από διάφορους κινδύνους – πραγματικούς ή/και φαντασιακούς. Είναι γεγονός ότι ο σύγχρονος άνθρωπος – ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα – βρίσκεται υπό την απειλή τόσο περιβαλλοντικής (πλήθος μηχανοκίνητων οχημάτων, έλλειψη φυσικών χώρων κ.ά.) όσο […]

“Αδερφικές συγκρούσεις”

Posted Posted in Blog

Μήλο της έριδος για πολλές οικογενειακές εστίες αποτελούν οι αδελφικές συγκρούσεις και η διατάραξη της συλλογικής ηρεμίας που σε βάθος χρόνου μπορεί να αποδυναμώσει την επικοινωνία αλλά και την ποιότητα των σχέσεων μεταξύ των μελών. Είναι πραγματικότητα ότι η καθημερινή ρουτίνα επιφορτίζει με άγχος, ανησυχία και πίεση το σύγχρονο άνθρωπο. Η ένταση, η γκρίνια και […]

Πότε ένα παιδί χρειάζεται να κάνει εργοθεραπεία;

Posted Leave a commentPosted in Blog

Η εργοθεραπεία είναι μια εξειδικευμένη επιστήμη υγείας, που βοηθάει τα άτομα να αναπτύξουν, να επανακτήσουν και να διατηρήσουν τις ικανότητες εκείνες που είναι απαραίτητες για να συμμετέχουν ενεργά στις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής. Ο εργοθεραπευτής αξιολογεί στο παιδί λειτουργίες όπως κινητικές, νευρομυικές, αισθητηριακές, γνωστικές-αντιληπτικές, ψυχοσυναισθηματικές και κοινωνικές. Επομένως, όταν παρατηρηθεί κάποια απόκκλιση στις προαναφερθείσες λειτουργίες […]

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ: Πότε το παιδί είναι έτοιμο για την Α’ Δημοτικού;

Posted Leave a commentPosted in Blog

Ο όρος «σχολική ετοιμότητα» αναφέρεται συχνά στα παιδιά που πρόκειται να ενταχθούν στο Δημοτικό. Σχετίζεται με την ψυχοκινητική ανάπτυξη, τη συναισθηματική οργάνωση και το νοητικό επίπεδο των παιδιών. Επίσημο κριτήριο εισαγωγής στην πρώτη Δημοτικού είναι η χρονολογική ηλικία τους. Ένα παιδί που είναι έτοιμο να ενταχθεί στο Δημοτικό σχολείο, θα πρέπει να έχει κατακτήσει βασικές […]