ΠΟΙΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΠΕΔΙΚΟΥ; ΠΟΤΕ ΕΝΑΣ ΓΟΝΕΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑΝ ΛΟΓΟΠΕΔΙΚΟ;

 

Ο λογοπεδικός ασχολείται με τις διαταραχές της επικοινωνίας (λεκτικής ή μη λεκτικής), του προφορικού ή γραπτού λόγου.
Είναι ο αρμόδιος να διαγνώσει τη διαταραχή και να σχεδιάσει το θεραπευτικό πλαίσιο με βάση τις ατομικές ανάγκες κάθε παιδιού.
Το παιδί που παρουσιάζει προβλήματα στην επικοινωνία (λόγο ή/και ομιλία) χρειάζεται λογοθεραπεία. Κάθε θεραπευτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει τη συνεργασία του ειδικού λογοπεδικού με την οικογένεια και εξαρτάται από την ηλικία του παιδιού, το είδος και τη σοβαρότητα του προβλήματος.
Μετά από την αρχική αξιολόγηση ο λογοπεδικός θα σας δώσει ό,τι πληροφορίες χρειάζεστε και θα σας εξηγήσει το πρόγραμμα λογοθεραπείας. Έτσι παρέχεται στο παιδί ένα εξειδικευμένο θεραπευτικό πρόγραμμα.
Συνήθως οι γονείς αλλά και οι δάσκαλοι του νηπιαγωγείου ή του δημοτικού αντιλαμβάνονται ότι το παιδί έχει κάποιες δυσκολίες στο λόγο ή/και στην ομιλία και ζητούν τη βοήθεια του λογοπεδικού. Οι πιο χαρακτηριστικές δυσκολίες, που μπορεί να αντιληφθούν οι γονείς στο παιδί τους ή οι εκπαιδευτικοί του, έτσι ώστε να αναζητήσουν βοήθεια από κάποιον ειδικό, είναι:
➡️Καθυστέρηση ομιλίας
➡️Δυσκολίες στην άρθρωση διαφόρων φθόγγων
➡️Δυσκολία στην κατανόηση του προφορικού λόγου
➡️Δυσκολία στην παραγωγή γραπτού λόγου
➡️Περιορισμένο λεξιλόγιο ανάλογα την ηλικία
➡️Δεν κατανοεί πάντα αυτό που του λέτε, δεν αντιδρά
κατάλληλα στι οδηγίες που του δίνετε.
➡️Μιλά ακατάληπτα. Πρόσωπα που δεν το βλέπουν συχνά δεν
το καταλαβαίνουν.
➡️Η άρθρωσή του δεν έχει ακρίβεια και ορισμένες φορές
ακούγεται σαν να “κόβει” λέξεις.
➡️Δεν έχει λεξιλόγιο το ίδιο πλούσιο με άλλα παιδιά της ηλικίας
του.Παρότι είναι σε ηλικία που πηγαίνει σε νηπιαγωγείο κάνει
φράσεις μόνο με δυο-τρεις λέξεις χωρίς να χρησιμοποιεί
άρθρα, προθέσεις ή άλλα γραμματικά στοιχεία ή δε συντάσσει
σωστά.
➡️Δε δείχνει σημεία επικοινωνίας με το περιβάλλον. Δε ναντιδρά
σε ήχους.
➡️Κάνει στερεοτυπικές και επαναλαμβανόμενες κινήσεις του
σώματος, των άκρων ή του κεφαλιού.
➡️Δεν εδραιώνει βλεμματική επαφή με πρόσωπα ή αντικείμενα.
➡️Το παιχνίδι του είναι μηχανικό και δεν έχει
συμβολισμό.Ασχολείται με ιδιόρρυθμο τρόπο με τα
αντικείμενα και τα παιχνίδια του.
➡️Η ομιλία του αρκετές φορές είναι άσχετη με τη συζήτηση ή με
τις ερωτήσεις που του κάνετε.
➡️Δυσκολεύεται να ξεκινήσει να μιλά, “κολλάει” στον πρώτο ήχο
της λέξης ή επαναλαμβάνει πολλές φορές την πρώτη συλλαβή.
➡️Έχει δυσκολίες στο γραπτό λόγο δηλαδή στην ανάγνωση και
τη γραφή.
Το παιδί με δυσκολίες στην ομιλία, το λόγο ή την επικοινωνία, δεν παρουσιάζει απαραιτήτως όλες τις παραπάνω ενδείξεις.Εάν παρατηρείτε έστω και ένα από τα ανωτέρω χαρακτηριστικά, καλό θα είναι να επικοινωνήσετε με τον ειδικό θεραπευτή λόγου και ομιλίας.
Το άρθρο επιμελήθηκε ο Κος Ηλιόπουλος Βασίλης,λογοπεδικός και συνεργάτης του κέντρου ειδικών θεραπειών “Εργομιλώ”.
Και μην ξεχνάτε η αξιολόγηση λογοθεραπείας στο χώρο μας είναι ΔΩΡΕΑΝ!
Για πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στο 210 9420230.