εργομιλώ

Εργοθεραπεία

Eίναι η εφαρμοσμένη επιστήμη που παρέχει εξειδικευμένη θεραπευτική αγωγή, προκειμένου να βοηθήσει άτομα να αναπτύξουν, να επανακτήσουν και να διατηρήσουν τις ικανότητες εκείνες που είναι απαραίτητες για να συμμετέχουν ενεργά στις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής.

   Ένα παιδί πρέπει να παρακολουθήσει πρόγραμμα εργοθεραπείας όταν :
  • Δεν ολοκληρώνει μία δραστηριότητα
  • Έχει διάσπαση προσοχής
  • Είναι υπερκινητικό
  • Δεν μπορεί να φτιάξει ένα παζλ και δεν τα καταφέρνει στην αντιγραφή
  • Δεν κατανοεί τις έννοιες στο χώρο (πάνω-κάτω, μπροστά-πίσω κτλ.)
  • Δε διακρίνει δεξί-αριστερό
  • Δεν έχει αίσθηση του χρόνου (Δεν μπορεί να κάνει χρονική σειροθέτηση εικόνων, δεν διακρίνει τις έννοιες "μέρα- νύχτα", "πριν-μετά", "πρωί- μεσημέρι- απόγευμα- βράδυ", δεν έχει κατακτήσει τη διαδοχή εποχών-ημερών-μηνών, δεν αντιστοιχεί εποχές με μήνες, δεν ξέρει την ώρα)
  • Δεν κρατά σωστά το μολύβι (Κατά την τριποδική λαβή όταν κρατάμε το μολύβι ο δείκτης και ο αντίχειρας είναι σε κάμψη, ενώ ο μέσος (ενώ είναι και αυτός σε κάμψη) στηρίζει το μολύβι. Τα υπόλοιπα δάχτυλα είναι σε ελαφριά κάμψη προς την παλάμη, η δύναμη που ασκείται είναι ελεγχόμενη, ο καρπός είναι ελαφρώς σε έκταση και το αντιβράχιο ακουμπά στην επιφάνεια εργασίας.)
  • Κάνει ανάποδη φορά ή καθρεπτισμό όταν γράφει (Δηλαδή : Γράφει από κάτω προς τα πάνω και από δεξιά προς τα αριστερά. Με τον όρο καθρεπτισμό εννοούμε ότι το παιδί γράφει γράμματα ή αριθμούς - που μοιάζουν μεταξύ τους - με αντίθετη φορά (π.χ. το "ρ" με το "9", το "ε" με το "3", το "6" με το "9")
  • Είναι ευαίσθητο στις οσμές, γεύσεις, αγγίγματα ή θορύβους (είναι υπερ- ή υπόαντιδραστικό σε κάποια από αυτά ή και σε όλα)
  • Δεν έχει καλό γραφικό χαρακτήρα (Όταν ένα παιδί έχει σοβαρές γραφοκινητικές δυσκολίες, τότε μιλάμε για δυσγραφία. Η δυσγραφία είναι μια μορφή μαθησιακής δυσκολίας, κατά την οποία εμφανίζεται κακός γραφικός χαρακτήρας, δεν τηρούνται οι αποστάσεις μεταξύ λέξεων ή προτάσεων, το μέγεθος των γραμμάτων είναι άνισο και τα γράμματα "χορεύουν" πάνω στη γραμμή του τετραδίου.)
  • Δεν έχει καλή ισορροπία και γενικά δεν κάνει επιδέξιες κινήσεις (σκοντάφτει, πέφτει, είναι άγαρμπο παιδί).
  • Δεν ξέρει να χειρίζεται σωστά το ψαλίδι/το μαχαίρι.
  • Δε χειρίζεται κουμπιά/φερμουάρ/κορδόνια.
  • Δεν είναι ανεξάρτητο στην ένδυση/ υπόδυση /σίτιση / ατομική υγιεινή του σύμφωνα με την ηλικία του.